Yoga deel 2

Ik hoop dat jullie wat hebben gehad aan het eerste deel van mijn yogapost 🙂 Vandaag deel ik nog een aantal van mijn favoriete houdingen die je makkelijk in je leven kunt introduceren. Yoga hoeft geen uren te duren. Als je dagelijks 20 minuten de tijd neemt dan kun je er al heel veel aan hebben. Kies een paar oefeningen die je fijn vindt een maak je eigen routine. Dan kun je er bijvoorbeeld iedere week weer een andere oefening aan toevoegen. Voor meer informatie over de houdingen raad ik je aan te Google’n of op You Tube te kijken.

Easy Pose

Een ideale houding voor meditatie. In deze houding open je je heupen en verleng je je ruggengraat. Een goede houding om tot rust te komen.

Bridge Pose

Deze houding werkt erg ontspannend. Tegelijkertijd versterk je je armen en benen en maak je je hele hoofd leeg.

Triangle Pose

De driehoekshouding versterkt je onderrug, maar brengt ook veel ontspanning in je rug. Tegelijkertijd voel je een heerlijke stretch.

Pigeon Pose

Dit is voor mij dé houding om te ontspannen. Echt een stress-killer!

Dancer’s Pose

Een heerlijke houding om je hele lichaam te stretchen en je borst te openen. Omdat dit een balanshouding is vergroot je ook je vermogen je te focussen.

Tree Pose

Een uitdagende balanshouding die je zelfvertrouwen vergroot. Versterkt ook je heupen en benen doordat je op één been staat.

Back Bend Pose

In deze houding voel je een enorme stretch in je nek, borst, heupen en enkels. Tegelijkertijd helpen achteroverbuigingen goed als je je zorgen maakt.

Headstand Pose

Een van de belangrijkste houdingen in yoga. De hoofdstand zorgt voor kracht, scherpte en heldere gedachten (daarom probeer ik hem zo vaak mogelijk te doen 😉 )

Dit was het weer voor vandaag. Ik hoor graag wat jullie van mijn eerste yogablog vonden! Als volgende serie staat mijn sushi guide gepland.

Dan wil ik nog een oproep doen. Ik ben nu 1,5 jaar aan het bloggen en ik heb plannen om Vegadutchie.nl groter te maken. Jullie zouden me een enorm plezier doen als jullie mijn link willen delen op Facebook, Twitter of waar dan ook. Iedere 100e liker ontvangt een lekkere, gezonde Vegadutchie reep! Dank!

2014-05-08T13:59:28+00:00Sport & Ontspanning, Zomer|4 Comments

4 Comments

  1. Nadia 20 augustus 2013 at 08:53 - Reply

    Wauw, hier heb ik bewondering voor. Vind het er altijd erg mooi uitzien, die poses.

  2. Sophie 25 november 2012 at 08:17 - Reply

    Ik doe ook aan yoga maar zit in de gentle flow! I love it too! Yoga geet mij zovéél energie & ik voel me de hele week soepel!

  3. Natasja 10 september 2012 at 16:09 - Reply

    Ik vind je site erg leuk en deze yogaposts zijn erg motiverend en ook mooi in beeld gebracht!
    Hoe lang ben je al met yoga bezig? Vooral die hoofdstand lijkt me best een uitdaging…

    Ik had je site sowieso al bij de links op mijn site staan en ook je site geliked op fb. Hopelijk helpt het een beetje om je site groter te krijgen. Lijkt mij op mijn beurt dan weer leuk als je mijn site ook liked of bij jouw links zet als je het leuk vindt tenminste. Succes en yoga ze! 😀

    • Jolijn 11 september 2012 at 16:55 - Reply

      Hi Natasja. Dank je 🙂 Ik ben nu 1,5 jaar met yoga bezig. De hoofdstand is echt een heerlijke pose. Het proberen waard ;). Ik zal jouw link ook toevoegen aan mijn lijstje! Jij hebt ook een prachtige weblog.

Leave A Comment

Ontvang mijn Emotional Release Oefeningen om je vrijer & meer ontspannen te voelen.