Terugblik Thailand Trip 2011 – Deel 1

Fotoserie Thailand en Laos deel 3

Terug naar het dagelijkse leven, na een van de beste tijden van mijn leven. Wat ben ik dankbaar dat ik deze trip heb kunnen maken. Ik heb van iedere dag genoten, zoveel meegemaakt en hele toffe mensen ontmoet. Ondanks dat ik er vaak aan heb gedacht een blog te gaan schrijven heb ik er voor gekozen dit niet te doen. Ik zat zo goed in mijn vel en zat in een dagritme zonder internet, werk en verplichtingen. Daardoor had ik ook weinig zin om naar een internetcafe te gaan, foto’s uit te zoeken en te bedenken wat ik allemaal weer had meegemaakt. Ik had het ook nooit zo kunnen beschrijven zoals ik het heb meegemaakt. Al de korte ontmoetingen met de lieve mensen van Thailand en Laos, de ongedwongen sfeer, de lachbuien die Marcel en ik hadden, de overweldigende natuur… ik zal het nooit meer vergeten!

Om het een beetje goed te maken neem ik jullie mee voor een korte tour door de hoogtepunten van mijn reis.

1. Kookcurus Organic Farm

Wie in Chiang Mai is doet een kookcursus. Maar dan moet je nog kiezen uit de tientallen verschillende kookscholen. En wat waren we blij dat we voor Sammy’s Organic Farm hadden gekozen. S’ochtends werden we opgepikt en bezochten we een lokale markt om te leren over de verschillende producten. Daarna nam Sammy ons mee naar zijn farm die in de middle of nowhere tussen de rijstvelden lag. De hele dag stampten we in onze vijzel, roerden we in onze pannetjes en maakten we de lekkerste curry’s en andere gerechten. Dit was zeker de dag dat ik het beste heb gegeten. Wat een ervaring! (recepten komen binnenkort)

2. Mountainbiken in Pai

Pai zelf was een grappig hippiestadje, maar het was vooral de omgeving die indruk op me maakte. Twee dagen fietste ik door de bergen en kwam ik langs veel kleine dorpen waar de mensen allemaal even aardig waren. Opvallend was dat er constant ‘opium opium’ naar ons geroepen werd. Door alle slechte verhalen zijn we maar niet op dat aanbod ingegaan ;).

3. Trekking Mae Hong Son

Zeven uur lang liepen we door de bergen van Mae Hong Son. We kwamen door kleine afgelegen dorpjes waar bergstammen woonden en klommen via gladde stenen naar beneden. Vooral de uitzichten waren prachtig! Echt een avontuurlijke dag.

4. Loi Kratong Festival Chiang Mai

Speciaal voor het Loi Kratong Festival kwamen we weer terug naar Chiang Mai. En het was het waard! Overal grote optochten, markten met lekker eten, vuurwerk en duizenden lichtgevende ballonnen in de lucht. Zelf lieten we ook twee ballonnen op (met behulp van een paar Thai 🙂 ).

5. Trekking Luang Namtha (kayakken)

In het noorden van Laos deden we een 2-daagse trekking. De eerste dag liepen we door de jungle en de tweede dag stapten we in onze kayaks om de rivier te verkennen. Omdat we al vroeg weggingen hing de mist nog in de bergen en hing er een hele kalme sfeer. Het enige wat we hoorden waren de kikkers, vogels en krekels en ons eigen gepeddel. Heel rustgevend. Onderweg kwamen we langs dorpjes waar je alleen met de boot kunt komen. Heel bijzonder om te zien hoe simpel deze mensen nog leven en hoe creatief ze zijn. Wat we in ieder geval leerden is dat je met bamboe bijna alles kunt maken. Van daken, kopjes en bedden tot vlotten en pannen.

6. Rondslenteren in Luang Prabang

De hele sfeer in die stad is zo fijn dat je er dagenlang kunt rondlopen. Het mooiste vond ik de ligging aan de prachtige Mekong rivier. Wij deden een sunset tour waarbij we met een long boat gingen rondvaren terwijl de zon langzaam achter de bergen verdween. Verder hebben we een aantal mooie tempels bezocht en heerlijk gegeten op de avond food market. Na LP gingen we allebei een andere kant op. Ik naar het zuiden van Laos en Marcel alvast naar de eilanden van Thailand.

Morgen deel 2 + het lekkerste Pad Thai recept dat je ooit zult proeven!

-x- Jolijn

2014-05-08T14:13:41+00:00Reizen, Winter|5 Comments

5 Comments

1. Pompoenpuree | 8 mei 2014 at 14:01 - Reply

[…] avond! Ik ga met Marcella Pad Thai maken en onze Thailand foto’s nog eens […]

2. Tine 9 december 2011 at 15:39 - Reply

Leuk reisje zeg, ben benieuwd naar het vervolg en vooral naar dat ene receptje!

• Jolijn 10 december 2011 at 06:38 - Reply

Ja, het was echt een reis om nooit te vergeten. Nu bezig met het vervolg 😉

3. Marcella 9 december 2011 at 08:07 - Reply

Ow wat heerlijk om dit te lezen en de foto’s terug te zien! Wat een fantastische tijd hebben we toch gehad!! X