Lente Detox – Dag 2

Ik kon niet wakker worden vanochtend. Mijn lichaam voelde zwaar en ik was moe. Kon mezelf uiteindelijk toch om kwart voor 7 uit bed slepen; de yogamat op. De rest van de ochtend had ik niet veel energie, maar na een uurtje of 11 ging het veel beter. Na mijn middagsapje ben ik op de fiets gesprongen en heb ik een wandeling door het park gemaakt. Mijn lichaam voelt heel rustig en ik heb vooral veel zin om te lezen en relaxte dingen te doen.  Vanavond weer vroeg mijn bed in en denk dat ik een lange avondmeditatie ga doen.

Wat at ik vandaag:

Ontbijt

Smoothie van kokoswater, peer, mint, banaan en kiemen

Lunch

Sap van wortels, bieten, boerenkool, sinaasappel en venkel

Avond

Kokoswater – banaan – framboos – mint – basilicum – kiemen smoothie

+ chlorella bij iedere sap

Beweging

Half uurtje wandelen + 1/2 uur kundalini yoga

Extra

Leverpakking – leg een warme kruik op je lever om het detoxproces te versnellen. Ik viel na 5 minuten in slaap en werd pas een uur later weer wakker. Siesta! Love it.

Hoe was jullie tweede dagje? Al dipjes? YOU CAN DO IT!

2014-05-07T13:45:39+00:00Coaching, Lente|9 Comments

9 Comments

  1. rafraffel 2 april 2013 at 07:04 - Reply

    Hoi Jolijn,
    Leuke naam zo heet mijn zusje ook!
    Even een vraag ik lees met zoveel plezier je blog en maak je recepten.
    Alleen heb je het over kokoswater wat bedoel je daarmee? maak je het zelf?
    Ga zo door.
    Groeten Raffie

    • Jolijn 2 april 2013 at 12:56 - Reply

      Hi Raffie,

      Je kunt kokoswater bij de natuurwinkel kopen in een literpak. Heel erg lekker!

  2. Paula Hellmann 19 maart 2013 at 19:30 - Reply

    Ben strontverkouden en mijn lijf vertoont griepverschijnselen. Pijn, koud en heel moe. Weet niet goed of dit door het detoxen komt. Heb dit nog nooit gedaan. Ik werk 8 uur per dag en heb geen hongergevoel gehad.

    Ochtend en lunch: smoothie met spinazie, banaan, appel, mango, gojibessen en en hennepzaad.
    Avond: smoothie met 2 stengels bleekselderij, andijvie, stukje verse gember, gojibessen, sinaasappels, banaan en hennepzaad.
    Geen tussendoortjes.
    Drinken: water en groene thee.

    • Paula Hellmann 19 maart 2013 at 20:49 - Reply

      Nog vergeten dat er in mijn avondsmoothie ook nog peterselie en kiemen zaten.
      Bewegen: uur gevolleybald en totaal 6 km gefietst van en naar mijn werk.

    • Jolijn 20 maart 2013 at 14:53 - Reply

      Hoe gaat het nu? Ik had de tweede ochtend ook een heel zwaar gevoel, koud en moe. Nu gaat het goed! Niet veel trek en genoeg energie. Zet m op!

  3. Sophie 19 maart 2013 at 19:27 - Reply

    Vind het ontzettend leuk om te proberen maar merk dat het met een fulltime++ baan wel voornamelijk erg lastig is rond een uurtje of 4. Voel me dan slap en kan me moeilijk concentreren. Nog tips voor een kleine dip?

    Ochtend: Smoothie Banaan, kiwi, peer, chiazaadjes, rauwe cacaopoeder
    Middag: Green juice spinazie, ananas, avocado en blauwe bessen
    Avond: Zelfde green juich
    Alles met chlorella en tussendoor kruidenthee

    • Jolijn 20 maart 2013 at 14:54 - Reply

      Je kunt eventueel wat wortels of bleekselderij knabbelen 🙂 Veel drinken, genoeg (maar rustig) bewegen, wisseldouche. Succes, je kunt het!

  4. geeske 19 maart 2013 at 18:38 - Reply

    Ochtend: Smoothie van Aardbeien, sinaasappel en kokosmelk
    Middag: Green juice van bladsla, komkommer, gember, sinaasappel,
    Avond: Smoothie van Aardbeiden, sinaasappel, kiwi met hazelnoten en rauwe cacaou
    Tussendoor: Appel en stukjes wortel
    Drinken: Thee en water

    Dipjes? Ja nu!!

    • Jolijn 20 maart 2013 at 14:55 - Reply

      Klinkt heerlijk allemaal! Hoe gaat het nu?

Leave A Comment

Dans jezelf vrij ♡ Ontvang mijn DANCE IT OUT Spotify Lijst direct in je email.