Van 1 minuut naar 10 km

Toen ik ooit begon met hardlopen had ik nooit verwacht op een dag 10 kilometer te gaan rennen. Ik hield 1 minuut nauwelijks vol. Maar dankzij verschillende trainingsschema’s, doorzettingsvermogen en het plezier dat ik erin heb gekregen gaat het volgende week toch gebeuren. En wat heb ik er zin in!

De 5 kilometer in mei vond ik al heel speciaal. Je bent met zoveel mensen en langs de kant staat iedereen je aan te moedigen. Je rent harder dan normaal door alle adrenaline die door je lichaam stroomt en als je dan eenmaal de finish ziet geef je alles wat je hebt. Het geeft zo’n goed gevoel als je je doel hebt bereikt.

Vandaag heb ik voor de laatste keer een lange loop gedaan: 50 minuten. Vanaf nu doe ik het rustig aan, omdat ik wat last van mijn knie heb de afgelopen weken. Ik wil me de laatste dagen voor de race vooral richten op krachttraining en ontspanningsoefeningen.

Schema tot en met volgende week zondag

Zondag: 15 minuten buikspieroefeningen + benen

Maandag: 20 minuten rennen op een hoog tempo + Butt Blaster

Woensdag: met Marcella circa 30 minuten rennen in het Amsterdamse Bos + 15 minuten buikspieren.

Zaterdag: Buik + Benen oefeningen

Zondag: s’ochtends voor de race 1/2 uur yoga-oefeningen

Wat plan ik om te eten op de dag van de race?

Ontbijt:

Groene smoothie met banaan, bosbessen, spinazie en spirulina

Vroege lunch (rond 12 uur):

Speltwraps met humus, avocado, komkommer en walnoten

Voor de 10 km (begint om 3 uur):

Half pakje kokosmelk

Na de 10 km:

Half pakje kokosmelk en home made energiereep met noten en chocola.

S’avonds:

Ik eet bij Jorieke met wie ik de 10 km samen ga lopen. Heb zoveel zin om haar weer te zien! We liepen tegelijkertijd stage op Curacao en waren vanaf het eerste uur vriendinnen. Die tijd was echt te mooi om waar te zijn 🙂 Denk dat we veel herinneringen gaan ophalen met fotoboeken en video’s erbij!

Have a lovely weekend! Ik zit nu bij mijn moeder in Amersfoort aan een heerlijk glaasje rode wijn 😀

Morgen op mijn blog: energiemix met pinda’s, amandelen, banaantjes, cranberries en chocola.

-x- Jolijn



 

 

 

2014-05-08T14:46:56+00:00Sport & Ontspanning, Zomer|1 Comment

One Comment

  1. Jorieke 17 september 2011 at 10:41 - Reply

    JAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Ik heb ook super mega veel zin om jou weer te zien! We gaan cker heel veel herinneringen ophalen! ‘Een tijd om nooit te vergeten’!
    Ennuh… ik heb je actie voor de 10km gesponsord!
    Tot volgende week zondag!
    Liefs

Leave A Comment

Ontvang mijn Emotional Release Oefeningen om je vrijer & meer ontspannen te voelen.